
Maila sidan
Vad händer när Amazon kommer?
2018-03-08
Deltagarna på D-Congress är en mix av handlare, e-commerce, affärsutveckling, marknadsföring, logistik, IT, försäljningschefer, webansvariga och IT strateger. Hela 6 fullmatade scener med sammanlagt 40 talare.
HUI och Handelsrådet har samlat tio VD:ar och analyschefer inom i den svenska handeln och diskuterat deras tankar om strategier, affärsmodeller och kompetensförsörjning utifrån den ökade konkurrens från nya utländska aktörer och det nya detaljhandelslandskap som digitaliseringen medför.
-Är det något som kan få svenska retailers att ligga sömnlösa, är det frågan om vad som händer när Amazon kommer till Sverige. Det säger Andreas Hedlund, vd för Handelsrådet.
Den 8 mars, på Svensk Digital Handels D-Congress i Göteborg, kommer han tillsammans med Jonas Arnberg, vd på HUI Research, rikta fokus på Amazon i relation till svensk detaljhandel. Vilka scenarion är troliga när näthandelsjätten på allvar tar sig an den svenska marknaden? Eller – är de kanske redan här? Seminariet tar sin avstamp i en workshop, som nu i februari i regi av Handelsrådet och HUI Research, samlade ett stort antal företrädare för svenska retailers och e-handelsinvesterare.
D-Congress är ett samarbete mellan Svensk Digital Handel, Svensk Handel och Svenska Mässan i Göteborg. I år bjuds det på 120 utställare och 6 fullmatade scener med sammanlagt 40 talare.
Özge Öner, Jönköping International School och Institutet för Näringslivsforskning.
Carl Johansson, HUI Research, Andreas Hedlund, Handelsrådet, och Özge Öner.