Aktivitet
Start » Aktiviteter » Vad händer när Amazon kommer?

Maila sidan

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Vart ska det mailas? (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Vad händer när Amazon kommer?

    2018-03-08

    Deltagarna på D-Congress är en mix av handlare, e-commerce, affärsutveckling, marknadsföring, logistik, IT, försäljningschefer, webansvariga och IT strateger. Hela 6 fullmatade scener med sammanlagt 40 talare.

    HUI och Handelsrådet har samlat tio VD:ar och analyschefer inom i den svenska handeln och diskuterat deras tankar om strategier, affärsmodeller och kompetensförsörjning utifrån den ökade konkurrens från nya utländska aktörer och det nya detaljhandelslandskap som digitaliseringen medför.

    -Är det något som kan få svenska retailers att ligga sömnlösa, är det frågan om vad som händer när Amazon kommer till Sverige. Det säger Andreas Hedlund, vd för Handelsrådet.

    Den 8 mars, på Svensk Digital Handels D-Congress i Göteborg, kommer han tillsammans med Jonas Arnberg, vd på HUI Research, rikta fokus på Amazon i relation till svensk detaljhandel. Vilka scenarion är troliga när näthandelsjätten på allvar tar sig an den svenska marknaden? Eller – är de kanske redan här? Seminariet tar sin avstamp i en workshop, som nu i februari i regi av Handelsrådet och HUI Research, samlade ett stort antal företrädare för svenska retailers och e-handelsinvesterare.

    D-Congress är ett samarbete mellan Svensk Digital Handel, Svensk Handel och Svenska Mässan i Göteborg. I år bjuds det på 120 utställare och 6 fullmatade scener med sammanlagt 40 talare.

    • Özge Öner, Jönköping International School och Institutet för Näringslivsforskning.

    • Carl Johansson, HUI Research, Andreas Hedlund, Handelsrådet, och Özge Öner.

    Prenumerera på nyhetsbrev