
Maila sidan
Framtidens fysiska butik
Digitaliseringens betydelse för en fysiska butiken2017-05-29
Vid workshopen den 29 maj i Lund (den första av tre) med temat digitalisering medverkade bland annat Matteo Montecini, London College of Fashion, Ulrika Holmberg, Göteborgs universitet, Jonas Ogvall, Svensk Digital Handel, Martin Moström, Retail House, och Per Runesson, professor i datavetenskap vid Lunds tekniska högskola, med input till diskussionerna kring temat.
Hur den framtida fysiska butiken kan och behöver ser ut och utformas är temat för tre workshopar som Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet arrangerar tillsammans med Handelsrådet. Resultaten från workshoparna samt sammanfattningar av talarnas input ska publiceras i bokform under början av 2018. Efter varje tillfälle kommer ett sammandrag av workshopen publiceras
Sammanfattningen finns för nerladdning till höger!
Datum, plats och tema
- 29 maj i Lund, tema Digitalisering – genomförd
- 25 september i Stockholm, tema Upplevelser – genomförd
- 20 november i Helsingborg, tema Hållbarhet (se kalendariet)
Upplägg
Workshoparna inleds med fyra till sex keynotetalare som ger sin input på det aktuella temat, sen får deltagarna arbeta i mindre grupper kring temat. Efter en kort redovisning från de olika grupperna avslutar workshopen.