Start » Aktiviteter » Handeln i Sverige

Maila sidan

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Vart ska det mailas? (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Handeln i Sverige

    Webbinarium

    2019-09-09

    Svensk detaljhandels tillväxt drivs i allt större utsträckning av digital försäljning, men den fysiska butiken står alltjämt för 90 procent av försäljningen i landet. Försäljningen skiljer sig dock åt mellan starka och svaga regioner.
    Den senaste kartläggningen av läget för handeln i Sveriges regioner presenteras vid tre fillfällen i höst.
    Ett frukostseminarier i Stockholm (5 september, se kalendariet här på hemsidan), ett frukostseminarium i Göteborg (6 september, se kalendariet här på hemsidan) samt vid ett webbinarium 9 september kl. 13.00-14.00, se här nedan.
    På seminarierna presenteras färsk statistik över hur den fysiska handeln utvecklades under fjolåret. Exempel på vad som presenteras är:
    • Vilka var de viktigaste händelserna inom handeln under 2018 och vad är på gång under den närmaste tiden?
    • Vilken inverkan har e-handeln på tillväxten i den fysiska handeln?
    • Vilka kommuner och regioner är vinnare respektive förlorare?
    • Hur har det gått för handeln i storstadsregionerna?
    • Vilken effekt har besökarnas konsumtion på den lokala handeln?

    Handeln i Sverige är en kostnadsfri databas med unika uppgifter om detaljhandelns styrka på kommun- och länsnivå. Databasen sammanställs av HUI Research med finansiering från Handelsrådet.

    Anmälan längre ned på denna sida.

    Frågor om seminariet besvaras av
    Josef Gäreskog
    josef.gareskog@hui.se
    070-260 80 81

    Prenumerera på nyhetsbrev