Maila sidan
Handels(r)evolutionen – direktsänd webbinarieserie
Direktsänd webbinarieserie2020-05-28
För dig som jobbar med och kring handel – uppdatera ditt digitala kunskapsläge nu i maj!
Tema i avsnitt 4: Segmentering och kundresan
Veckan gäst: Johanna Staaf, Ahlsell Innovation Lab.
DIREKTLÄNK till avsnittet HÄR.
Sändningen startar kl 09.00 med möjlighet att ställa frågor i chatten.
Avsnittet går också att se i efterhand via länken ovan.
På Handelsrådets kanal på Youtube återfinns också de föregående avsnitten i serien Handels(r)evolutionen.
Ta del av presentationen Handelsrevolutionen-avsnitt-4.pdf.
Innehåll avsnitt 4(6):
– Att jobba med målgrupper, beteende, situations- och värdegrundssegmentering
– Kundresan och om att bygga en kommunikationsplan enligt den
– Olika mediers egenskaper – köpta, ägda, förtjänade och sociala medier
Johanna Staaf, Ahlsell Innovation Lab, diskuterar bland annat hur kunder använder fysiska och digitala kanaler i samverkan.
Om webbinarieserien:
• Start 7 maj, kl 09:00-09:45
• 6 stycken livesända 45-minuterswebbinarier
• Möjlighet att ställa frågor i realtid
• Ingen anmälan, ingen avgift
• Med Magnus Ohlsson (bilden), We Hunt for Heads, och inbjudna gäster.
Covid -19 har vänt världen upp och ner på många sätt.
I sex webbsända avsnitt berättar Magnus Ohlsson, retailstrateg på We Hunt For Heads och bloggare på Retailomania.se, om digitalisering, omvärldsanalys, tillväxtstrategier och kundbeteende i förändring.
Med början den 7 maj, och därefter en gång per vecka, talar Magnus Ohlsson kring förutsättningarna att göra bra affärer nu och framåt, och diskuterar utvecklingen i dagsläget tillsammans med branschexpertis.
Avsnittets exakta innehåll och gäst presenteras här på webben efterhand.
Sändningstillfällen:
• 7 maj – avsnitt 1
• 13 maj – avsnitt 2
• 18 maj – avsnitt 3
• 28 maj – avsnitt 4
• 3 juni – avsnitt 5
• 10 juni – avsnitt 6
Sändningen sker live på Handelsrådets Youtubekanal.
Här kan du också ta del av seminarierna i efterhand.