Aktivitet
Start » Aktiviteter » Handeln i Sverige

Maila sidan

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Vart ska det mailas? (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Handeln i Sverige

    Handeln i Sverige

    2018-09-04

    Svensk detaljhandels tillväxt drivs i allt större utsträckning av digital försäljning, men den fysiska butiken står alltjämt för mer än 90 procent av försäljningen i landet. Försäljningen skiljer sig dock åt mellan starka och svaga regioner.
    Den senaste kartläggningen av handeln i Sveriges regioner presenteras på två frukostseminarier i Stockholm och Göteborg direkt efter sommaren. På seminarierna presenteras färsk statistik över hur handeln utvecklades under fjolåret. Exempel på vad som presenteras är:

    • Vilka var de viktigaste händelserna inom handeln under 2017 och vad är på gång under den närmaste tiden?
    • Vilken inverkan har e-handeln på tillväxten i den fysiska handeln?
    • Vilka kommuner och regioner är vinnare respektive förlorare?
    • Hur har det gått för handeln i storstadsregionerna?
    • Hur ser samspelet ut mellan stadskärna och övriga handelsplatser?
    • Hur ser lönsamheten ut i lokal handel?
    Handeln i Sverige är en kostnadsfri databas med unika uppgifter om detaljhandelns styrka på kommun- och länsnivå. Databasen sammanställs av HUI Research med finansiering från Handelsrådet.

    Tid och plats:

    Stockholm den 4 september kl. 07.30-09.00 (en lättare frukost serveras från kl. 07.30, seminariet börjar kl. 08.00). Föredragshållare: Rickard Johansson och Monica Bruvik.
    Bygget Fest & Konferens, Norrlandsgatan 11, Stockholm. OBS! Begränsat antal platser

    Frågor om seminariet besvaras av:

    Rickard Johansson
    072-543 90 76

    Prenumerera på nyhetsbrev