Start » Aktiviteter » Trendspaning i Malmö

Maila sidan

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Vart ska det mailas? (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Trendspaning i Malmö

    2019-11-06

    Trendspana i Malmö

    Handelsrådet på trendspaningsturné i november:
    en heldag på tre orter (Malmö, Linköping och Luleå) bestående av trendspaning på förmiddagen + en eftermiddag speciellt för dig som jobbar eller utbildar inom handeln!

    Karta och kompass i ett snabbt föränderligt detaljhandelslandskap, nu är det återigen dags för Handelsrådets trendspaning på tre nya orter.
    Vi kommer förstås att tala digitalisering, men den här gången ägnas den fysiska butiken extra uppmärksamhet.
    Årets tema är Butiken som marknadsföringskanal.

    INTRESSET FÖR ARRANGEMANGET ÄR STORT OCH ANMÄLAN ÄR NU STÄNGD. VILL DU STÄLLA DIG PÅ VÄNTELISTA, MAILA TILL info@handelsradet.se.

    Förmiddagsprogram i Malmö (för alla)
    9.00 Kaffemingel
    9.30 Introduktion av Handelsrådet
    9.45
    Journalist Urban Lindstedt
    Forskare Jens Nordfält
    Blomsterpigans Johanna och David Neckmar
    11.30-12.00 Avslutande diskussion med bland andra Björn Bergman, vd Svenska Stadskärnor och Eric Sjöstedt, affärsområdeschef handel, Vasakronan och Ola Thufvesson, universitetslektor på Lunds universitet

    Speciellt för lärare:
    12.00-15.00
    Eftermiddagsprogram för utbildare med kunskapsöverföring med framtidens handel i fokus. Halvdagen riktar sig till utbildare på gymnasier, yrkeshögskolor, högskolor och universitet med handelsutbildningar.
    12-13.00 Lunch
    13.00-15.00 Handelsrådets Mats Johansson

    Observera att det finns två anmälningsformulär –
    ett för förmiddagen (öppen för alla) och ett för förmiddag + eftermiddag (enbart för utbildare)

    Är du utbildare anmäler du dig på heldagsformuläret!

    Medverkar gör bland andra
    Urban Lindstedt, journalist specialiserad på detaljhandelsbevakning, guidar i det handelslandskap som befinner sig mitt i en stark omvandling – gamla beprövade detaljhandelskoncept bjuder farväl, nya kommer till och e-handel har fått rejält momentum.
    Ta del av presentationen här: Trendspaning ht 2019 Urban Lindstedt

    Urban Lindstedt

    – forskaren professor Jens Nordfält, University of Bath School of Management talar om Butiken som marknadsföringskanal och resonerar med utgångspunkt i sin senaste forskning kring praktiska exempel kring hur den framtida fysiska butiken kan och behöver se ut.
    Ta del av presentationen här Fysisk butik i en digital värld_compressed

    Jens Nordfält

    Blomsterpigan, en modern blomsterdetaljist med både e-handel och fysisk butik i centrala Malmö.
    Blomsterpigan finns i centrala Malmö sedan 1992. Hemsidan har varit fungerande med betalfunktion sedan 4-5 år sedan och webbutiken startades när den egna produkten InVase blev eftertraktad.
    Johanna och David Neckmar med personal driver rörelsen med ett utbud av både varor och tjänster, med såväl privatpersoner som företag i kundgruppen. Blommor och växter är basen i utbudet som kompletteras med tjänster, som ”måndagsblomman” till företag och blomsteruppsättningar till event.” David har även en egen produkt som vi vi säljer över hela Skandinavien. Fler egna produkter är på gång.

    Johanna och David Neckmar, Blomsterpigan, Malmö.

    Björn Bergman, vd Svenska Stadskärnor

    Eric Sjöstedt, affärsområdeschef handel, Vasakronan

    Ola Thufvesson, universitetslektor på Lunds universitet

    – Handelsrådets Mats Johansson
    Presentation

    Arrangemanget är kostnadsfritt, möjliggjort av samarbetet mellan arbetsgivare och fackförbund på handelns område inom ramen för Handelsrådet.
    Varmt välkomna!

    Prenumerera på nyhetsbrev