Forskningsprojekt
Start » Forskning och utveckling » Forskningsprojekt » Övriga projekt före 2017 » Sinnenas betydelse för konsumtionen

Maila sidan

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Vart ska det mailas? (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Marknadsföring med fokus på sinnena

    Att marknadsföra produkter med våra sinnen i åtanke är av största vikt för att nå fram med sina budskap och få genomslag hos konsumenterna. Det är inte bara funktioner och produktfördelar som avgör kundernas köpbeslut.

    Detta har två forskare; Sven-Olov Daunfeldt, HUI Research, och Bertil Hultén, Linnéuniversitetet, tagit fasta på i sina vidare studier av sinnesmarknadsföring. Det finns en växande akademisk litteratur inom detta område; men vidareutveckling för de fem olika mänskliga sinnena är nödvändig, menar forskarna, på grund av dess stora betydelse för kundernas beslut.

    Projekttitel: Sinnenas betydelse för konsumtionen

    Projektledare 1: Bertil Hultén, professor, Linnéuniversitetet

    Projektledare 2: Sven-Olov Daunfeldt, professor, HUI Research

    Prenumerera på nyhetsbrev