Forskningsprojekt
Start » Forskning och utveckling » Forskningsprojekt » Spridning av handelsforskning » Mobil marknadsföring för butikshandeln

Maila sidan

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din epost (obligatorisk)

    Vart ska det mailas? (obligatorisk)

    Ämne

    Ditt meddelande

    Pricksäker digital marknadsföring

    Boken Digital marknadsföring beskriver med aktuell forskning och praktiska exempel hur digitaliseringen kan göra företags marknadsföring mer pricksäker. Med ny teknik och rätt kunskap kan marknadsföringen skräddarsys till både individer och situationer. Dessutom kan en ökad konsumentmedverkan leda till fler nöjda och lojala kunder. Boken passar såväl praktiker som studenter på universitet och högskola.

    Med ny digital teknik kan marknadsföring skräddarsys efter individ och situation och bli mycket pricksäker. Konsumenter kan dessutom delta i och påverka företags marknadsföring, vilket innebär både utmaningar och möjligheter. Boken Digital marknadsföring beskriver med aktuell forskning och praktiska exempel hur digitaliseringen tar företags marknadsföring till en ny nivå. Stort fokus ligger på mobil marknadsföring, sociala medier och lojalitetsprogram. Extra vikt fästs på detaljhandeln och co-creation mellan konsumenter och företag. Boken kan användas på universitet, högskola, KY-utbildningar, utbildningsföretag och internutbildningar så väl som vid självstudier.

    Författarna Roger Ström och Martin Vendel har lång och praktisk erfarenhet i kombination med forskning på bland annat Högskolan i Halmstad och Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Deras kunskaper inom företagsekonomi och teknik kombineras och ligger till grund för hur ämnet behandlas.

    (texten är hämtad från sammanfattningen av boken)

    Mobil marknadsföring för butikshandeln

    Nyckelord: mobil marknadsföring, teknik, applikationer, smartphone, internet, digital

    Roger Ström,

    Projektledare: Roger Ström, Högskolan i Halmstad

    Övriga projektdeltagare: Gabriel Awuah (handledare), associate professor, Högskolan i Halmstad, och Martin Vendel, konsult och lektor, KTH

    Prenumerera på nyhetsbrev