
Maila sidan
Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet
Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet är ett tvärvetenskapligt excellenscentrum med fokus på forskning kring varuflödet och kundmötet – två avgörande delar för en fungerande och effektiv handel.
De butiker som vi handlar i dagligen utgör en av Sveriges största arbetsgivare. De är både en viktig del av näringslivet och av vårt vardagsliv. Samtidigt skapar snabba förändringar i omvärlden ständigt nya utmaningar för både företag, anställda och kunder inom handeln.
Excellenscenter för handelsforskning
Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet är ett excellenscenter och ska bli en forskningsplattform av internationell toppklass. Centrumet ska bidra till att utveckla och förbättra kunskapsöverföringen mellan akademi och handelns företag och anställda. Forskarna kommer från olika discipliner vid universitetets Ekonomihögskola, Lunds tekniska högskola samt den samhällsvetenskapliga fakulteten vid Campus Helsingborg.
LÄS MER OM CENTRUMET HÄR.
Centrum för handelsforskning
vid Lunds universitet
Centrumets roll och funktion är att stärka handelsforskningen och utveckla en forskningsplattform av internationell toppklass, samtidigt som centrumet ska bidra till att utveckla och förbättra kunskapsöverföringen mellan akademi och handelns företag och anställda.

Föreståndare: Ulf Johansson, professor i marknadsföring på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet


