
Maila sidan
Skyltning med hårda produkter har bedömts
Yrkes-SM i Malmö är nu igång och första skyltfönstret av tre har byggts upp och bedömts.
Under första dagen har de fyra tävlande i grenen visual merchandiser tävlat i skyltning i kategorin hårda varor, denna gång var det kroppsprodukter som gällde.
– Det har gått jättebra; de tävlande är taggade och gjorde ett bra jobb under gårdagen, säger Annika Bergman som leder tävlingsmomentet.
Under onsdagen ska de tävlande bygga upp ett skyltfönster med kläder.
Annika Bergman berättar om första dagens tävlingar.

Från vänster: Annika Bergman, tävlingsledare, Nathalie Olsson, Hanna Sällström, Ida Eriksson och Johanna Hansson.

Ida Eriksson bygger upp sitt skyltfönster med skönhetsprodukter (kategorin hårda varor).

Andreas Hedlund, Handelsrådet, Lennart Grönberg, Handelsanställdas förbund, och Helen Rönnholm, Svensk Handel, bedömer Hanna Sällströms skyltfönster.